czwartek, 31 stycznia 2013

Śmietanki do kawy cd :)

Kochani wracam ze śmietankami do kawy:) Odkrywam, że to dla mnie bardzo ważny temat;). Mój dobry znajomy ostatnio przyniósł mi świeżo paloną kawę, którą przywiózł z ojczyzny tegoż trunku Gwatemali. Po wypiciu jednej filiżanki stwierdziłam, że jestem w niebie, wnioskuję iż niewiele mi w takim razie do szczęścia potrzeba;)

Jedna Uwaga:
Jeśli nie lubicie by w kawie pływały wam różne dodatki jakie są dodawane do śmietanki koniecznie używajcie za każdym razem drobnego sitka.

Śmietanka do kawy o smaku ciasta dyniowego:
1 szklanka mleka
1 szklanka płynnej śmietanki kremówki
1 łyżeczka mieszanki przypraw (cynamonu, goździków, imbiru, gałki muszkatołowej)
3 łyżki puree z dyni
4 łyżki syropu klonowego
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Jak to zrobić:
Wlewamy do garnka z grubym dnem mleko, śmietankę, puree z dyni, przyprawy i syrop klonowy. Stawiamy na średnim ogniu i czekamy aż zacznie parować. Mieszamy przy tym co jakiś czas.
Zestawiamy z ognia i dodajemy wanilię. Przelewamy naszą śmietankę przez sitko do szklanej butelki i wstawiamy do lodówki. Śmietanka może w niej stać do 10 dni, potem traci na wartości i smaku.

Śmietanka o smaku czekolady i migdałów:
1 szklanka mleka
1 szklanka płynnej śmietanki kremówki
2 łyżki naturalnego kakao (przesiejcie przez sitko)
5 łyżek syropu klonowego
1 łyżeczka migdałowego zapachu do ciasta (może być mniej, jeśli nie lubicie zbyt intensywnego zapachu migdałów)

Jak to zrobić:
Wszystkie składniki oprócz olejku migdałowego wlewamy do garnka z grubym dnem. Czekamy aż zacznie parować. Po tym dodajemy olejek migdałowy i przelewamy przez sitko do szklanego pojemnika.

Miłego picia kawy!
Agnieszka

1 komentarz:

  1. uwielbiam kawe ale....od kiedy cwicze codziennie moj organizm odrzuca ja :( przestalam ja praktycznie pic....

    OdpowiedzUsuń