wtorek, 19 lutego 2013

Czas na zupę:)

Zupa z porów zawsze kojarzyła mi się z daniem z górnej półki, podawanym jedynie w restauracji:)
Pewnego dnia szukałam jakiegoś przepisu na zupę, ale taką inną, nie pomidorową (choć ta pozostaje nadal jedną z moich ulubionych:) i natchnęłam się na przepis jednego z kucharzy amerykańskich. Z początku wydawała mi się zbyt skomplikowana do zrobienia, i dlatego też stworzyłam swoją prostszą wersję:)
Chciałabym się z wami podzielić moim przepisem, który ostatnio wypróbowałam na moich gościach i okazał się strzałem w dziesiątkę:)
Zupa mocno rozgrzewa i jest bardzo zdrowa. Moi znajomi twierdzą, że ma bardzo konkretny smak, a szczypiorek dodaje jej pikanterii:)
I ten zapach porów... , jeśli ktoś go lubi to zdecydowanie to danie jest dla was:)

 

Składniki:
2 małe pory
3 liście laurowe
2 łyżki masła
2 pokrojone marchewki
1/4 główki selera
Pół łyżeczki suszonego tymianku, bądź cztery gałązki świeżego
3 plasterki boczku wędzonego cienko pokrojonego w kostkę
0,5 szklanki białego wytrawnego wina
3 kostki rosołowe Knorr
20 ziarenek pieprzu
600 gr ziemniaków pokrojonych w kostkę
3/4 łyżeczki białego pieprzu
1/2 szklanki śmietany kremówki
Pokrojony szczypiorek

Jak przyrządzamy zupę:

Potrzebujemy kawałek tetrowej pieluszki, ponieważ to w nią zawijamy 20 ziaren pieprzu, świeży tymianek i liście laurowe. Zawiązujemy to w małą sakiewkę i wrzucamy do wody z kostkami rosołowymi, pokrojoną marchewką i selerem, dodajemy pokrojone ziemniaki i biały pieprz. Gotujemy wywar przez 20 minut.

W międzyczasie kroimy białą cześć pora na plasterki i odstawiamy.

Na głębszej patelni rozpuszczamy masło i dodajemy pokrojony w kostkę boczek. Smażymy 6 minut,od czasu do czasu mieszając. Kiedy boczek jest już miękki i zarumieniony dodajemy plasterki pora i smażymy 5 minut. (w tej części przygotowań zapach w kuchni jest nieziemski:)
Po tym czasie wlewamy 0,5 szklanki wina i smażymy aż wino się zagotuje. Cały wywar wlewamy do garnka z warzywami i mieszamy. Gotujemy zupę do momentu aż warzywa będą miękkie.

Teraz wyjmujemy woreczek z przyprawami z garnka i miksujemy wszystko na zupę krem.

Dodajemy śmietankę kremówkę i przyprawiamy do smaku.
Ja dodałam na koniec jeszcze małą łyżeczkę soku z cytryny dla głębszego smaku:)

Moją zupę podaję posypaną na wierzchu szczypiorkiem, z kawałkiem ciepłej bagietki z masłem i tymiankiem:)

Smacznego:)

Agnieszka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz