środa, 13 lutego 2013

Śmietankowo maślane serduszka

Kochani jutro są Walentynki i nie może oczywiście zabraknąć czegoś w kształcie serca w tym dniu:)
Postanowiłam wam przedstawić jeden z najłatwiejszych i najbardziej smacznych wypieków jakie posiadam w mojej księdze kucharskiej:)
Moje dzieci bardzo lubią takie właśnie ciasteczka, które nie są zbyt słodkie i mają bogaty maślany smak, mi osobiście w smaku przypominają trochę ciasto francuskie:)
Piekę je dziś na spotkanie z naszymi przyjaciółmi i upiekę je również do szkoły dla Abi.
Z tych ciasteczek można tworzyć różne warianty smakowe, mogą być posypane przed pieczeniem kryształowym cukrem i cynamonem, po pieczeniu możemy polać je czekoladą, a także ubić do nich bitą śmietanę:)
Zapraszam do wypróbowania:)

Czego potrzebujemy:
250 gr masła (w temperaturze pokojowej)
300 gr maki pszennej
jedno żółtko
2 łyżki cukru
szczypta soli
5 łyżek śmietany (1 łyżka to u mnie 16 gr)

Jak to robimy:

Włączamy piec na 175ºC.
Zagniatamy ciasto ręką, jeśli będzie się kleiło do rąk można dodać trochę mąki do masy. Kiedy już ugnieciemy kule z ciasta przekładamy na blat wcześniej obsypany mąką i wałkujemy na grubość do 0,5 cm.
Przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Papier możemy posypać lekko mąką.
Ja wykrawałam kształty serca, ale wy możecie użyć czegoś zupełnie innego.
Serca smarujemy białkiem i posypujemy dość mocno cukrem, bo w cieście praktycznie go nie ma.
Pieczemy 20 minut, aż ciasteczka zaczną się rumienić od wierzchu.
Wyciągamy z pieca i przekładamy na kratkę. Kiedy wystygną można polać rozpuszczoną czekoladą dla dodatkowych kalorii;)

Smacznego:)

Dużo miłości wam życzę, nie tylko w Walentynki ale przez cały rok:)
Agnieszka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz